Jak reklamować restaurację

Prowadzenie restauracji to ciekawe zajęcie, które wiąże się z licznymi wyzwaniami. Codziennie przyjmujemy nowych gości i serwujemy im dania, z niecierpliwością oczekując na werdykt. Gdy nasze potrawy są perfekcyjne, możemy być pewni, że goście, którzy po raz pierwszy trafili do naszego lokalu chętnie odwiedzą go po raz drugi. By jednak przekonać do siebie klientów swoimi popisowymi daniami, musimy najpierw ściągnąć ich do lokalu. Szukamy wtedy rozmaitych sposobów na to, jak reklamować restaurację. Nie jest do zadanie łatwe, szczególnie, jeśli prowadzimy lokal znajdujący się nieco na uboczu. Wszystko jednak można osiągnąć, stosując kilka marketingowych metod, które pokażą naszą restaurację w dobrym świetle i przyciągną do nas grupy nowych klientów.

Offline i online

Wśród popularnych metod na to, jak reklamować restaurację, nadal prym wiodą te tradycyjne. Wielu restauratorów sądzi, że wystarczy umieścić szyld lokalu w odpowiednim miejscu, by zachęcić ludzi do jego odwiedzenia. Może i jest to skuteczny sposób, ale musimy zdawać sobie sprawę, że klientów może być nawet kilkakrotnie więcej, jeśli wyjdziemy z promocją poza granice naszej miejscowości, a najlepiej, gdy skorzystamy również z dobrodziejstw Internetu. To właśnie tam osoby zainteresowane daną usługą szukają o niej informacji. Warto więc znaleźć się w centrum uwagi klienta, który szuka dobrej restauracji w telefonie, czy na tablecie i zachęcić go do odwiedzenia właśnie naszego lokalu.

Internet to szersza grupa odbiorców

Istnieje wiele skutecznych metod na to, jak reklamować restaurację w internecie. Podstawą jest stworzenie własnej, profesjonalnej strony internetowej, którą powinna posiadać każda restauracja. Taką stronę może stworzyć dla nas agencja, która specjalizuje się w tego typu projektach. Przed podpisaniem umowy z daną agencją najpierw upewnijmy się, że zajmowała się już ona w przeszłości podobnymi projektami i poradzi sobie z realizacją naszej strony. Zapytajmy także o portfolio i sprawdźmy, czy strony wykonane dla innych lokali są stworzone z zachowaniem odpowiedniej jakości.

Jak powinna wyglądać strona internetowa restauracji

Strona naszej restauracji powinna przede wszystkim zawierać nasze menu. Zwróćmy uwagę na to, by było ono przejrzyste i funkcjonalne. Musi być też koniecznie dostosowane do urządzeń mobilnych, ponieważ część osób spontanicznie szuka lokalu gastronomicznego na swoim smartfonie, będąc na przykład przejazdem w danym mieście.

Menu powinno wyglądać ładnie oraz przejrzyście prezentować wszystkie propozycje z naszej karty dań wraz z ich cenami. Z menu na stronie internetowej jest podobnie, jak z menu fizycznym które podajemy gościom po wejściu do naszej restauracji – jest ono jej wizytówką i musi być bardzo dobrze zaprojektowane.

Zadbajmy też o to, by na naszej stronie internetowej znajdował się dokładny adres naszej restauracji, wraz ze szczegółową instrukcją dojazdu. Dobrze też, jeśli umieścimy informację o historii lokalu, specjałach restauracji, czy o wartościach, które przyświecają lokalowi gastronomicznemu w codziennej pracy.

Posiadając już własną stroną, można rozpocząć reklamę w mediach społecznościowych. W czasach Facebook’a każda firma powinna mieć swój fanpage, a tym bardziej restauracja. Na fanpage’u można publikować zdjęcia popisowych dań, zachęcające do przyjścia do lokalu oraz aktualne promocje. Wiele osób sprawdza lokal najpierw na Facebook’u dlatego profil jest niezbędny w biznesie. Nie zaszkodzi również założyć konto na Instagramie, gdzie zdjęcia dań są bardzo modne.

Jak reklamować restauracje offline

Oczywiście, nie możemy również zapominać o tradycyjnych metodach promocji. Dobrze przygotowany szyld z nazwą restauracji już sam w sobie zachęca do jej odwiedzenia. Dodatkowo, warto wyeksponować tablicę z popisowymi daniami. Dzięki temu klienci, którzy przepadają za prezentowaną potrawą chętniej odwiedzą naszą restaurację. Do tego możemy umieścić na tablicy informację o nowych promocjach, czy specjalnych ofertach. Dobrze sprawdzi się też wyjście „na miasto”, gdzie dając przechodniom możliwość degustacji naszych najlepszych przysmaków, mamy szanse na to, by stali się oni naszymi klientami.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *