Marketing w restauracji – pomysły na akcje promocyjne

Kiedy chcemy otworzyć własny lokal, najważniejszy jest dobry pomysł. Najlepiej, jeśli współgra z naszymi zainteresowaniami i osobowością. Tylko wtedy umiejętnie wprowadzimy go w życie. Jednak sam pomysł nie przyniesie do razu rezultatu. Warto pomyśleć o dodatkowych sposobach na marketing w restauracji.

Wystrój wnętrza jest godzien poświęcenia uwagi. Przekona klienta do spojrzenia na nasze menu. Kiedy już ktoś zdecyduje się usiąść, profesjonalna obsługa sprawi, że spędzi on czas w miłej atmosferze i chętnie poczeka w trakcie przygotowania posiłku. Wreszcie dzięki wyjątkowej kuchni będzie chciał wrócić i poleci nasze miejsce znajomym. Oto podstawy sukcesu, jednak nie jego całość. Czym możemy się wspomóc, by przyciągnąć gości?

Kilka sprawdzonych przepisów na skuteczny marketing w restauracji

All you can eat, czyli pij i jedz tyle, ile chcesz

Cały manewr polega na obliczeniu, ile średnio jest w stanie zjeść jedna osoba oraz ile kosztuje nas taka ilość. Świadomość, że nie jest się ograniczonym do jednej porcji, działa. Nawet wtedy, kiedy wcale nie zjemy więcej, niż zwykle.

Konkursy w mediach społecznościowych

Ważne, aby zaangażować bezpośrednio użytkowników. Przykładem może być stworzenie zadania konkursowego, a następnie wybór zwycięzcy z najlepszą odpowiedzią. Nagrodą będzie oczywiście posiłek w restauracji najlepiej z osobą towarzyszącą.

Wspieranie społecznych inicjatyw i wydarzeń

Pokazanie, że jesteśmy spójną częścią miasta, stawia nas w pozytywnym świetle. Mogą to być akcenty dekoracyjne w trakcie ważnych świąt, wspieranie mniejszości narodowych, organizowanie spotkań z ciekawymi mieszkańcami lub zaoferownie darmowej kolacji dla zwycięzcy maratonu.

Dania dnia lub zestawy polecane przez szefa kuchni

To jeden z najprostszych i genialnych elementów marketingu w restauracji. Często bowiem klienci nie mają ochoty wybierać z długiej listy menu i chętnie aprobują naszą sugestię. Zwłaszcza, że daniu dnia towarzyszy zwykle niższa cena. Dzięki temu możemy wypromować nasze najlepsze smaki i pozbyć się nadwyżki produktu.

Zbieranie pieczątek, znaczków, karty stałego klienta

Nic tak dobrze nie działa na motywację jak kolekcjonowanie. Na przykład, po dziesiątej wizycie kawa lub kieliszek wina gratis. Można też stworzyć kartę, dzięki której klienci dostaną specjalne oferty lub wyjątkowo niskie ceny za wybrane danie. Dzięki temu tworzymy relację z klientem, który poczuje się dla nas kimś bliskim i ważnym.

Ulotki z kuponem rabatowym

Ulotki zdają się powoli wychodzić z mody. Wciąż jednak mogą przynieść pożądany efekt, jeśli umieścimy na nich zniżkę na wybrany dzień lub produkt. To może przekonać potencjalnego klienta do odwiedzenia właśnie naszej restauracji. Jeśli polubi to, co zje, kilka dodatkowych złotych nie zmieni jego decyzji o ponownej wizycie.

Degustacje w formie przystawek

Możemy mile zaskoczyć gości niewielkimi przystawkami. Jeśli są to dania, które planujemy wprowadzić do menu, zyskujemy informację na ich temat od klientów. Taki gest stwarza dobrą relację i często podświadomie zobowiązuje np. do polecenia naszego lokalu znajomym.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *