Organizacja pracy w restauracji

W Twojej restauracji nie ma ciszy. Przy każdym stoliku brzmią historie Twoich gości, każdej z nich rytm wygrywają uderzenia sztućców i stukanie kieliszków. Nie ma też ciszy w kuchni. Mięsa skwierczą na rozgrzanym tłuszczu, woda bulgocze, szafki trzaskają. Czy jesteś pewien, że dźwięki kuchni są doskonałym preludium dla muzyki Twoich gości? Czy organizacja pracy w restauracji jest Twoją siłą? Sprawdź na co zwrócić uwagę, by gorące były jedynie Twoje dania, rumieńce mieli tylko goście, a pracownicy z radosną lekkością mogli wykonywać swoje obowiązki.

Skuteczna organizacja pracy w restauracji

Przyjrzyj się zagospodarowaniu miejsca na zapleczu. Czy ruch pracowników po kuchni jest zorganizowany czy też chaotyczny i nieregularny? Jak wygląda droga od miejsca przygotowania dania do miejsca jego wydawania? Nieważne czy kuchnia w Twojej restauracji jest duża czy mała. W każdym przypadku zadbaj, by stanowiska pracy były przemyślane, niezbędne narzędzia leżały pod ręką, a każda kolejna czynność nie wymagała wykonania kilku innych – zbytecznych. Wydziel miejsce do przygotowywania jedzenia i miejsce mycia używanych naczyń.

Dbaj o czystość

Pamiętaj, że dbanie o czystość na bieżąco, choć niekiedy wydaje się niepotrzebną stratą czasu, naprawdę ułatwia pracę i zapobiega przestojom. Niech pracownicy znają schemat codziennego i generalnego sprzątania kuchni i ułożenia sprzętów. Dzięki temu będą bezpiecznie poruszać się, a wyrobione nawyki pozwolą im pracować sprawniej i skuteczniej.

Świeże dania Twoim atutem

Poświęć czas na analizę menu i zamówień Twoich gości. Rozplanuj zakupy produktów, które szybko się psują tak, aby zapewnić im maksymalne wykorzystanie bez konieczności mrożenia. Na bieżąco kontroluj czy Twój plan jest efektywny i wprowadzaj konieczne zmiany. Nie dopuszczaj do powstawania braków w magazynie, przez które kucharze nie są w stanie przygotować wszystkich dań z karty, a co też może generować niezadowolenie u gości.

Obsługa klienta

Sukces Twojej firmy zależy od jakości dań, które serwujesz, ale równie istotna jest obsługa klienta. Goście często mają dodatkowe uwagi do swoich zamówień, dokonują w nich zmian. Zadbaj, by Twoi pracownicy byli wyposażeni w odpowiedni sprzęt (na przykład tablet) i oprogramowanie dzięki któremu unikną pomyłek, komunikacja będzie przebiegać sprawnie, a praca w kuchni będzie płynna. Dobrze zorganizowana obsługa klienta ucieszy zarówno Twoich gości, jak i pracowników.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *